Pole elektryczne odczyta gesty
13 listopada 2012, 18:59Duży amerykański producent półprzewodników, Microchip Technology, poinformował o stworzeniu kontrolera, który wykorzystuje zakłócenia pola elektrycznego do pomiaru ruchów dłoni. Umożliwi to stworzenie systemów do sterowania urządzeniami za pomocą gestów.
AMD chce się podzielić?
22 czerwca 2015, 09:11Reuter, powołując się na trzy anonimowe osoby, twierdzi, że AMD zastanawia się nad podziałem lub wydzieleniem spółek-córek. Zdaniem źródeł, koncern zatrudnił firmę konsultingową, której celem jest przeanalizowanie różnych opcji działań przedsiębiorstwa.

Microsoft kończy produkcję Kinecta
26 października 2017, 13:17Microsoft wstrzymuje produkcję urządzenia Kinect i skupia się na rozwoju HoloLens. Twórca Kinecta Alex Kipman i menedżer odpowiedzialny za Xboksa Matthew Lapsen poinformowali, że produkcja Kinecta ma się ku końcowi. Microsoft zapewni wsparcie użytkownikom Kinecta dla Xboksa, ale nie będzie produkował już tego urządzenia. Kupić je można będzie jedynie z drugiej ręki lub tam, gdzie sklepy mają je jeszcze na stanie.

Czy gadżety elektroniczne będą dobrym prezentem dla brata?
19 sierpnia 2024, 14:56Wybór odpowiedniego prezentu dla brata może być wyzwaniem, zwłaszcza jeśli chcemy sprawić mu radość i jednocześnie zaskoczyć go czymś wyjątkowym. Niezależnie od tego, czy to urodziny, święta, czy inna okazja, warto zastanowić się, co naprawdę ucieszy naszego brata i będzie dla niego praktyczne lub po prostu przyjemne. W tym artykule przedstawimy kilka inspiracji na prezenty, które z pewnością sprawią mu radość. Niezależnie od wieku, zainteresowań czy budżetu, znajdziesz tu pomysły, które pomogą Ci podjąć decyzję i wybrać idealny prezent dla swojego brata.
Japońska premiera PlayStation 3
12 listopada 2006, 19:26Sklepy elektroniczne wyprzedały w dniu premiery konsole PlayStation 3. Przed drzwiami marketów tłoczyły się tysiące miłośników, którzy od kilku godzin czekali na mrozie na otwarcie sklepów.

Nintendo cenniejsze niż Sony
25 czerwca 2007, 15:14Dzisiaj (poniedziałek, 25 czerwca) wartość Nintendo na giełdzie w Osace przez pewien czas była wyższa niż wartość Sony. Najlepiej świadczy to o wadze, jaką ma rynek konsoli.

Gracz - zdrowy fizycznie, niekoniecznie psychicznie
19 września 2008, 10:43W powszechnie panującej opinii, miłośnik gier komputerowych, który całe dnie spędza przed ekranem, szybko zamieni się w otyłego okularnika o słabej kondycji.

Traktuje awatar jak realne ja
9 listopada 2009, 12:35Jak mózg traktuje awatary reprezentujące nas w wirtualnym świecie? Badania obrazowe miłośników online'owej gry World of Warcraft (WoW) ujawniły, że rejony zaangażowane w samorefleksję i ocenę siebie zachowują się podobnie podczas myślenia o ja wirtualnym i rzeczywistym.

Grają oczami
29 marca 2010, 10:43Studenci z Imperial College London stworzyli urządzenie, dzięki któremu w klasyczną grę Pong grają bez użycia rąk. Przebieg gry jest kontrolowany za pomocą ruchów oczu. Dzięki temu niepełnosprawni zyskali możliwość zapoznania się z jedną z pierwszych gier komputerowych.

Wirtualne cenniejsze od materialnego
17 maja 2011, 08:57Niematerialne cyfrowe artefakty, np. zdjęcia, e-maile czy pliki muzyczne, mogą być dla współczesnych nastolatków równie cenne, co ulubiona książka z dzieciństwa lub T-shirt z festiwalu muzycznego. Fakt, że wirtualne dobra nie mają formy fizycznej, tak naprawdę zwiększa ich wartość - ustalili naukowcy z Carnegie Mellon University (CMU).